Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 17, 2011

Will u Marry me???

sambil aku mendengar lagu dia milikku-yovie nuno..teringat aku pd surat yg penah aku layangkan pd sidia..hehe..

Kepada Si Teruna Idaman (bukan nama sebenar..)hehe...... ..



Calon suami saya, calon ayah anak-anak saya, calon menantu Ibu dan Ayah saya dan calon adik ipar buat akak dan abg saya..


Assalamu'alaikum Wr Wb
Mohon maaf kalau awk tidak suka dgn kehadiran surat ini . Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir.Barulah dibuang ke,dikoyak ke,dibakar ke surat ini. Saya Si Dara Pujaan (bukan nama sebenar).. menginginkan awk, Si Teruna Idaman untuk menjadi suami saya, ayah anak-anak saya, menantu Ibu dan Ayah saya dan adik ipar buat akak dan abg saya..
Saya bukan siapa-siapa pun,saya hanya manusia biasa yang dilahirkan di Malaysia dan merupakan anak yang ke-4 dari 4org adik beradik. Saya tidaklah terlalu pandai,cukuplah sekadar,berjaya di dunia & diakhirat dan pemenang dlm hati kedua-dua ibu ayah saya.Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan. Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja atau x. Tapi yang pasti saya akan berusaha membantu awak mencari rezeki untuk mencukupi keperluan bakal keluarga dan anak-anak kita kelak.
Saya tidak memiliki apa-apa harta,melainkan ilmu yg saya pelajari di kampus dan ilmu yang ibu ayah saya bekalkan kepada saya sejak kecil lagi. Sekarang ini saya menyewa rumah. Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya akan terus menyewa selamanya.Yang pasti, saya harap kita akan berusaha bersama-sama membina teratak keluarga kita sendiri agar anak-anak kita tidak kepanasan dan tidak berhujanan di waktu malam.
Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan.Saya menginginkan awak untuk mendampingi saya,menjaga saya,dan membantu saya untuk menutupi kelemahan dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia biasa.. Cinta dan sayang saya juga biasa aje..Oleh kerana itu. Saya menginginkan awak supaya membantu saya memupuk dan menyemarakkan cinta dan sayang saya ini agar menjadi luar biasa.Saya tidak tahu adakah kita nanti dapat bersama-sama sampai akhit hayat kita,kerana saya tidak tahu suratan qada’ dan qadar dan ketentuan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha untuk menjadi seorang isteri dan seorang contoh ibu yang baik kepada awak dan anak-anak kita kelak.
Saya tidak berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sebaik mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini. Saya memilih awak kerana Allah dan yang pasti bagi menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Semoga Allah redha dengan jalan yang kita tempuh ini.


Amin .. Wassalamu'alaikum Wr Wb.


Dari se0rang Insan yang Menyayangimu,
-Kasih Kirana-



Image and video hosting by TinyPic

1 comment: